052-6070779

800_5c386d5402ce2

בניית אסטרטגיה מנצחת

מניסיון עבודה עם מאות לקוחות בשנים האחרונות, הבנתי שני דברים מרכזיים:

ראשית: רוב האנשים לא מודעים לתהליך המורכב בעריכת צוואה או ייפוי כוח מתמשך מבחינת הירידה לפרטים הקטנים.  הם גם בוודאי אינם מודעים להשלכות המשפטיות של חשיבות הניסוח ובחירת המילים וכיצד הדבר יכול להשפיע על היחסים במשפחה הגרעינית והמורחבת.

כך לדוגמא, הגיעה אליי למשרד משפחה לאחר פטירת אביהם. בשנותיו האחרונות הוא חי בזוגיות פרק ב' לאחר שהתאלמן מאשתו הראשונה. ילדיו מאשתו הראשונה הציגו בפני צוואה שהיתה כתובה בכתב ידו ובה נכתב שהוא מצווה להם את כל נכסיו, ואילו לאשתו  השנייה לא הותיר דבר. הבעיה היתה שחלקים מכתב ידו לא היו ברורים מספיק, וגם היו חסרים מרכיבים משמעותיים לפי הוראות החוק.

די מהר התברר לי שצוואה כזו פסול ולא ניתן לקיימה!

התוצאה שהמשפחה הובלה אליה היתה מאבק ארוך יקר ומתמשך בבית המשפט, ונוצר סכסוך עמוק בין בני המשפחה. נוסף על כך לאחר כל זה, פסק בית המשפט כי האישה השנייה תקבל  מחצית מהנכסים בניגוד לצוואת האב!

לכן החכם עיניו בראשו ויקדים תרופה למכה.

ניהול תהליך נכון וכתיבה מקצועית על ידי עורך דין מומחה, היתה יכולה לחסוך מראש את כל הסכסוך המשפחתי שנוצר.  במקרה אחר לקוח הגיע אליי לאחר שערך ייפוי כוח עם עורך דין אחר וכאשר הוא הביא בפני בנו את המסמך עם כל המשמעות המחייבת של הדברים, הבן לא הסכים לחתום. הוא פשוט לא היה מוכן לקבל על עצמו את ההנחיות ואז היה צריך לעשות הכול מחדש…

עם זאת, חוץ מתהליך מקצועי שלוקח בחשבון את כל הפרטים הקטנים,

הוראות החוק וכל התרחישים האפשריים, ישנה נקודה נוספת, חשובה ביותר. תהליך עריכת הצוואה או ייפוי הכוח המתמשך מערב רגשות עמוקים וחששות מפני השלב הבא של הזדקנות ואפילו של חוסר אונים כי הזמן לא עומד מלכת… יחד עם זאת, ישנה כאן גם הזדמנות לאוורר מחשבות ותהיות מודחקות שעד כה היו עמוק בפנים.

כאשר עושים את התהליך בצורה נכונה, תוך הקשבה אמפתית גם לעניינים הרגשיים והאישיים, הוא מאפשר בחינה לעומק של הערכים והרצונות המרכזיים שמילאו תפקיד מהותי במהלך החיים, ועל ידי כך לקבל החלטות נכונות כך שהם יעברו הלאה  לדורות הבאים.

למשל, בדוגמה הראשונה עם אבי המשפחה שהתאלמן, אני הייתי בודק האם היה באמת נכון מבחינת ערכיו של אבי המשפחה, לא לכלול את אשתו השנייה בצוואה באופן מוחלט? בדוגמה השניה של ייפוי הכוח המתמשך, הייתי מוביל תהליך המערב את כל המשפחה הגרעינית, כך שידברו ביניהם על הנושאים הרגישים והמורכבים בכדי להגיע להסכמות בניהם שיבואו לידי ביטוי במסמך המשפטי של הצוואה או ייפוי הכוח המתמשך.

למעשה, התהליך שאני מוביל שונה בתכלית מהתהליך הסטנדרטי, והוא כולל שלושה שלבים מהותיים:

  1. בשלב הראשון, מקיימים מספר מפגשים כדי להבין ולדייק את התמונה הערכית של המשפחה ואיך לשמר את הדברים מול הדור הבא בצורה שכולם יהיו שלמים איתה.
  2. בשלב השני, אני משתמש בכל הידע והניסיון הרב שצברתי ולמדתי מתוך פסקי הדין הכי עדכניים שיש כדי שאוכל להציג בפניכם את כל האפשרויות שמתאימות לתמונה הערכית, כך שתהיה מקובלת על עליכם.
  3. בשלב השלישי של התהליך, אני ניגש לכתיבת המסמך ומנסח אותו בצורה מדויקת שתביא לכך שהכל יהיו סגור בצורה הרמטית מפני פרשנות לא נכונה או התנגדות סרק בבית המשפט על ידי גורם לא צפוי.

התוצאה היא ברורה: הלקוחות שלי ישנים בלילה בלב שקט כי נוצרה להם תמונה בהירה שבה יש התאמה בין הרצונות העמוקים שלהם ובין הערכים שהם רוצים להבטיח, ולא פחות חשוב מזה- *בראש שקט* כי בסוף התהליך יש להם ביד מסמך שכתוב בצורה הכי מדויקת שיורד לפרטים הקטנים ביותר.

מבחינתי, אין דבר שמביא לי סיפוק גדול יותר מהידיעה הברורה שעשיתי את המקסימום על מנת שרצונם יתממש בעתיד ושלא יהיו סכסוכים מיותרים במשפחה.

אם אתם מתעניינים בעריכת צוואה או ייפוי כוח מתמשך בצורה מקצועית ובתהליך נכון ומשמעותי לכם וליקירכם, אני רוצה להזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית, ללא התחייבות.

800_5c386d5402ce2
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support